1. Knowledge and understanding: since the main purpose of this course is to foster students’ learning of the four linguistic skills, which are pivotal to support a linguistic competence defined by the intermediate level (B2 level of the Common European Framework of Reference for Languages), main features of syntax and morphology will be analyzed, with specific reference to phonetics, lexis of connected speech, English usages in the economic field, related to the degree’s objectives.
2. Applying knowledge and understanding: students will be required to apply their linguistic competences and to communicate fluently, with specific lexis and correct syntax, concerning several topics of the professional field.
3. Making judgements: linguistic competence is crucial for a practical application of ESP to national and international work contexts.
4. Communication skills: communication skills, which will be assessed through oral and written tests, are meant to provide students with adequate tools to gain international work experience.
5. Learning skills: the course aims at developing students' autonomous learning skills.
Frontal classes.
Through the study of some aspects of British and American culture and society, the course aims at acquiring an adequate capacity for translation and conversation in English. Particular attention will be given to issues such as political institutions, government, international relations, the economy and specific topics of Business English. Through the use of audiovisual learning material and role play activities, we intend to enhance the lexical skills and develop critical and analytical skills in a foreign language. The course also aims to gradually develop fundamental language skills (reading and comprehension of texts; listening; oral and written production). There will be a grammar review. Attending students can also take part in a group oral presentation. Further details will be outlined during the course.
Recommended dictionaries:
-Il Ragazzini Inglese-Italiano/ Italiano - Inglese. Latest edition, ed. Zanichelli
Subjects | Text References | |
---|---|---|
1 | British English vs American English | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
2 | Money and currency | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
3 | Economics and politics | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
4 | United Kingdom constitution and government | Text 1, p. 366. Ulteriore materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
5 | United States constitution and government | Text 1, p. 418. Ulteriore materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
6 | Sources of law: legislation and common law | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
7 | European Union law | Text 1, p. 372. Ulteriore materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
8 | Information technology law and cybercrime | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
9 | Perspectives on management | Text 2, unit 1 |
10 | Organization structures | Text 2, unit 2 |
11 | Managements guru | Text 2, unit 3 |
12 | Management in different sectors | Text 2, unit 4 |
13 | Resources managers use | Text 2, unit 5 |
14 | Innovation and creativity | Text 2, unit 6 |
15 | Screening ideas | Text 2, unit 7 |
16 | Feasibility studies | Text 2, unit 8 |
17 | New product development in practice | Text 2, unit 9 |
18 | Intellectual property | Text 2, unit 10 |
19 | Marketing principles | Text 2, unit 11 |
20 | Marketing planning | Text 2, unit 12 |
21 | The marketing mix | Text 2, unit 13 |
22 | Market research | Text 2, unit 14 |
23 | Using the internet for marketing | Text 2, unit 15 |
24 | Uso di Present Simple e Continuous, Past Simple e Continuous, Present Perfect simple e Continuous | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
25 | Uso del Past Perfect Simple | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
26 | Uso del Conditional e del Past Conditional e delle diverse forme di frasi ipotetiche | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
27 | Uso dei verbi modali per esprimere capacità, obblighi e consigli | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
28 | Forma passiva | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
29 | Proposizioni relative | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
30 | Uso delle diverse forme per esprimere il futuro | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
31 | Uso del “reported speech” e delle domande indirette | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
32 | Uso delle forme verbali non finite | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
33 | Uso di forme corrette per comparare e commentare dati e cifre | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
34 | Uso di forme corrette per accettare, rifiutare, negoziare | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
35 | Espressione di ipotesi, condizione, opposizione, concessione | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
36 | Espressione dell’anteriorità nel futuro e nel passato | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
37 | Comparativi e superlativi | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
38 | Preposizioni di tempo, stato in luogo e moto in luogo | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
39 | Pronomi personali, possessivi e riflessivi | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
40 | Espressioni temporali | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
41 | Avverbi di frequenza | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
42 | Question tags | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
43 | Sostantivi numerabili e non numerabili. | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
44 | Quantificatori e rafforzativi | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
45 | Congiunzioni e legatori, connettori e sequenziatori | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
46 | Phrasal verbs | Materiale didattico fornito nel corso le lezioni |
Written test and oral examination.
The oral examination consists of a General English conversation and an in-depth Business English part. The latter part will be conducted as follows:
Attending students who wish to take part in the group oral presentation test will choose five topics of their choice from those listed below (including that of the group presentation), plus five (also of their choice) from the first 15 sheets of the book "Professional English in Use - Management". A total of 10 topics.
Students who do not attend or who choose not to participate in the expositions will choose eight topics of their choice from those listed below, plus ten (also of their choice) from the first 15 sheets of the book "Professional English in Use - Management". A total of 18 topics.
TOPICS (recommended text "The business way") (5 attending/ 8 non-attending)
1. Commerce and Trade
2. UK Politics
3. USA Politics
4. The European Union
5. Banking
6. The Stock Exchange
7. Globalization
8. Green Economy
9. The Industrial Revolution
10. The Protectionism
11. Business organizations
12. Advertising
13. Digital marketing
MANAGEMENT (5 attending /10 non-attending)
1. Perspectives on management
2. Organisation structures
3. Some management gurus
4. Management in different sectors
5. Resources managers use
6. Innovation and creativity
7. Screening ideas
8. Feasibility studies
9. New product development in practice
10. Intellectual property
11. Marketing principles
12. Marketing planning
13. The marketing mix
14. Market research
15. Using the Internet for marketing