§ Padroneggiare il patrimonio lessicale ed espressivo della lingua inglese secondo le esigenze comunicative nei contesti sociali e scientifici. § Riconoscere le linee essenziali della lingua con riferimento soprattutto a tematiche di tipo scientifico. § Stabilire collegamenti sia in una prospettiva interculturale sia ai fini della mobilità di studio e di lavoro. § Utilizzare i linguaggi settoriali della lingua inglese per interagire nell'ambito chimico quindi nei contesti di studio e di lavoro. § Individuare ed tilizzare le attuali forme di comunicazione multimediale, anche con riferimento alle strategie espressive e agli strumenti tecnici della comunicazione in rete. |
§ Padroneggiare il linguaggio formale e i procedimenti dimostrativi della lingua. |
Il corso sarà impostato su un'attiva ed analitica revisione delle strutture linguistiche principali, basate essenzialmente su un livello pari al B2; pertanto, oltre ad un'attenta indagine di carattere morfo-sintattico della lingua inglese, ci si orienterà verso la microlingua che evidenzierà la settorialità in ambito odontoiatrico.
Argomenti | Riferimenti testi | |
---|---|---|
1 | MODULE 1 - DENTISTRY : DISCIPLINES AND PEOPLE CONCERNED.PREVENTIVE DENTISTRY & PERIODONTICS .THE ROLE OF THE DENTAL HYGIENIST.MODULE 2 - THE HUMAN TOOTH.PERMANENT DENTITION.MODULE 3 - DENTAL PROSTHESES & ORTHODONTIC APPLIANCES.MAINTAINING SPACE.MODULE 4 - COMMON ORAL DISEASES.INTRODUCTION TO THE PROBLEM OF RESIDUAL RIDGES ETC.MODULE 5 - HOW TO MAKE SCIENTIFIC TRANSLATION ( DENTISTRY)GLOSSARY. DIALOGUES. BUSINESS CORRISPONDENCE IN DENTISTRY.Unit 1 – Formal and informal writingUnit 2 – Present simple and present continuous. Grammar reference : Adjectives and adverbsVocabulary. Present simple and present continuousUnit 3 – Adverbs of Frequency. Grammar. Commuting and adverbs of frequencyUnit 4 – 'Have to' and 'must'. Grammar. 'Have to' and 'must' / Modals.Future and past usage of Modal verbs. Language practiceUnit 5 – Use of the Past Simple and comparisons with other past tenses.Unit 6 – Past simple and continuous.Unit 7– 'Going to' and present continuous. The use of Future. Different ways to talk about the futureUnit 8 – Future perfect & continuousUnit 9 – Use of the Present Perfect with 'for' and 'since' and comparisons with the other past tenses.Past participles .Present perfect with 'never' and 'ever'Unit 10 – Comparatives and superlatives. GrammarUnit 11 – Defining relative clauses. GrammarGetting a handle on relative clausesUnit 12 – May, might and could.Unit 13 – Used to / WouldUnit 14 – First conditional. Second conditional Would it be better if… Third conditional.State verbs and action verbs. |